vloženo 23. 11. 2016
Po dlouhé době jsem opět zde s malou recenzí, tentokrát staršího titulu DiRT3 z roku 2010.
Tuto hru jsem již hrával v době vydání. Potom jsem ji daroval a odešla k zapomenutí. Nedávno mě ale kontaktoval casper1 s tím, že je možnost jí na Humble získat zdarma (za to mu moc děkuju). Tak jsem do toho šel a hru zdarma získal a opět jsem jí začal hrát. Musím říct, že i po 6 letech od vydání má co nabídnout a je na ní pěkné pokoukání. To ostatně na všechny rally hry od Codemasters.
Takže, kde začít...... Po spuštění máte v nabídce klasické menu se vším co je třeba. Detekce a nastavení volantu G25 proběhla bez problému, nastavení obrazu, zvuku atd. také. Jakmile si vyberete jednu jízdu, ta máte omezené množství vozidel k výběru. Ty se vám otvírají v režimu kariéry za získaný postup.
U kariéry také zůstaneme. Ta je totiž nejzajímavější a otvírá se vám hromada závodů s nepřeberným množstvím vozidel od 60 let do současnosti. Některé závody vám i nabídnou s jakými vozidly daného období chcete závod odjet (60, 70, 80, 90, 2000 léta a OPEN). Je výborné, že po ukončení zvodu můžete jet znovu a vybrat si třeba jiné období a tím i jiný typ vozidel. Takže závodů si užijete opravdu hodně. Na druhou stranu se závody dost často opakují, nebo mají jen částečnou změnu tratě, což ale vůbec nevadí a není na závadu (jezdí se klasická trať, reverz trati, v noci, eventuélně za deště či sněhu). Zpočátku jsem si myslel, že to bude dost jednotvárné, ale jakmile si můžete vybrat jiná vozidla, tak i když je závod stejný, tak vozidla se chovají trochu jinak a tudíž máte nový zážitek.
Závody se vám otvírají postupně, podle toho jak vyhráváte a získáváte body. A jsme u toho jak vyhrát :-) Není to problém. Před každým závodem si můžete nastavit asistence a sílu protivníků. Takže si zajezdí jak začátečník, tak i pokročilejší hráč. Kdo jezdí na volantu a má již něco naježdíno, tak vřele doporučuji vypnout všechny asistence a sílu protivníků na 3-4 (pro začátek, nejsilnější je 6) a opravdu si závody vychutnáte. Ono když totiž v závodech používáte ruční brzdu, tak jako já, tak vám asistence stability srazí dolu při jízdě ve smyku výkon motoru a otáčky a skoro se zastavíte. Bez stabilizace musíte jezdit opatrněji, ale průjezdy zatáčkami smykem nejsou žádný problém. Vypnutím ABS sice při prudkém brždění gumujete, ale máte vozidlo plně pod kontrolou. Kdo nechce ručně řadit, tak se nic neděje, protože automatická převodovka je dobře nastavená a nebude vás nijak omezovat.
Jaké závody ve hře jsou?, takže Rally, Autocros, městské okruhy, teréní závody, závody dvojic a Ginghana. U té se zastavíme trochu více.
Někdo může mít problém tento typ závodů jezdit. Ano, není to ani můj čálek kávy, ale...kdy začínáte, tak je zde jakási škola Ginghany, kde postupně jedníte různé variace možností a pomalu se je učíte. Až po dokončení se vám teprve objevují závody, kde jsou všechny úkony pohromadě. Dá se to zvládnout, a komu by to nešlo, tak si před závodem nastaví sílu soupeře na 1 - nejslabší, a lze rozumě závod dokončit. Komu by to však nešlo, nebo ho to nebavilo, tak tyto závody může klidně vypustit a i tak se otevřou další závody, když ostatní typy závodů vyhrajete.
U závodů rally se musím zmínit o trase v Monte Carlu. Je výborně udělaná a to už proto, že začínáte na suché vozovce a jak stoupáte vzhůru, tak začíná přibývat sníh (břečka) a náledí. Jakmile zase začnete sjíždět do údolí, tak přejdete na suchou vozovku. Takže si v jedné etapě užijete jiné jízdní vlastnosti a fyziku!!!! parááda.
Potom je zde ještě maličkost, a to že když si vybíráte před závodek s jakým pojedete vozem, tak u každého jsou uvedeny přemiové body. Já si vybírám vozidla s 2.500 body, aby to pěkně naskakovalo a otvírala se rychleji další vozidla. Ale..... čím větší hodnotu si vyberete, tím težší máte úkol na jejich získání. Tem se vám ukazuje v horní části tabulky, kde se spouští samotný závod. Úkoly jsou různé, od projetí cíle určitou rychlostí přes dosažení nejaké rychlosti během závodů nebo zajetí závodu v určitém čase, atd. Prémie se získávají docela dobře, takže vás to ani moc nestresuje :-)
Myslím si, že zde nemá cenu již něco dalšího rozepisovat, nejlepší je si to vyzkoušet...
Moje závěrečné hodnocení je 8/10. Grafika i když z roku 2010 je perfektní, efekty také. Fyzika vozidel je na dobré úrovni včetně funkční ruční brzdy (to se u některých závodů říct nedá), nastavení ovládání bez problému. PC mám silnější, takže nedokážu posoudit, jak hra poběží na slabých kompech, ale myslím si, že ani na nich problém při rozumném nastavení nebude. Takže hru mohu milovníkům rychlých kol vřele doporučit. Ze hry jsem udělal malou kompilaci průřezem, co se dá ve hře zažít. Nemám otevřeno ještě vše, takže mě určitě ještě něco zajímavého čeká a překvapí. Případně doplním o další video.......BB
Tato webová stránka používá soubory cookie k personalizaci obsahu a měření využití webových stránek, abychom zlepšili Váš zážitek z návštěvy těchto webových stránek. Zvolte prosím Vámi preferovanou variantu využítí cookies.