Nemohu, než se zde zmínit i o klasice vlakové simulace a to je
S tímto simulátorem jsem začínal v roce 2004 (recenze uveřejněna únor 2011) a pokračoval jsem až do verze 2010. Pro neznalé nastíním v krátkosti o co vlastně kráčí. Samozřejmě že o vlakvou simulaci. Ovšem v tomto směru firma Auran udělala opravdu maximum. Zkoušel jsem i jiné vlakové simulátory, ale tento se mě zdá nejpropracovanější. Po spuštění hry máte možnost řídit různé lokomotivy jak v plné simulaci (vče funguje jak má) anebo v jednodušší variantě. To je to se ovládání týče, a k tomu můžete nevíc ještě zvolit přednastavený scénář, kde jezdíte podle jízního řádů včetně nástupu a výstupu pasařérů, přejezd s nákladním vlakem z místa A do B, připojováníí a odpojování vagonů a jízda danou trasou a mnoho dalších přednastavených tratí. Mimo to máte možnost si jen tak zajezdit po již hotových tratích. Ale co je největší tahoun této simulace, tak to je to, že si postavíte svou vlastní trať s neskutečným množstvím doplňků, jako jsou budovy, různé koleje, stromy, keře, vozidla, budování terénu a otexturování příslušnou texturou, vytvoření řek i s reálnou vodou. Ve hře se mění jak den s nocí, tak i prší, případně sněží. Možnosti jsou opravdu nevyčerpatelné. Navíc se můžete po zaregistrování své hry připopojit online k databázi další modelů vyrobených pro tento simulátor, kde je několik tisíc dalších věcí ke stažení. Modelování je intuitivní a není až tak složité. Je ale pravda, že když si chcete vybudovat pěkné velké kolejiště, tak vám to zabere hodně a hodně hodin. Jedno velké kolejiště jsem dělal (ve verzi 2009 která je podle mě nejlepší) a má rozměr 12×6 km (bude ukázáno ve videu). Tím, že si jej vytvoříte ještě vaše možnosti nekončí. Celé kolejiště můžete rozpohybovat tím, že každému vlaku nastavíte určitou trasu a úkoly (nakládka a vykládka zboží, nástup výstup pasažérů ......) které jsou mnohdy potřebné k celkovému pocitu reality. např. elektrárna potřebuje k provozu uhlí. Tak musíte vypravit nákladní vlak který dojede pro uhlí a odveze jej do elektrárny, kde se nám pěkně vytvoří zásoba a lektrárně začne vycházet pára z chladicích věží. To ale nestačí, protože uhelné doly zase potřebájí pro provoz ropu a tak vypravíte jiný vlak, který dojede pro ropu a doveze do uhelného dolu. Ve hře se dá i nastavit co který objekt vyrábí, jakou má zásobu a a co potřebuje on sám. Takto jsem na mém kolejišti měl vypraveno 8 vlakových souprav (4 tramvajové a tři lodní linky), které měly dané trasy a úkoly. Potom již vlaky jezdí, samy přehazují vyhybky, čekají na signál volno, zkrátka jak ve skutečnosti. To je tak zhruba vše.
Krátce se zastavím u verze 2010, která funguje uplně stejně, navíc měla graficky lépe vytvořeny stromy (větve se vě větru kývají), lepší grafiku lokomotiv a některé HD textury. Bohužel přednastavené scénáře nebyly tak promyšlené a v takovém množství jako ve verzi 2009. Nová verze byla pro mě docela zklamáním.
Video je s mým vytvořeným kolejištěm na kterém jsem ztrávil mnoho desítek hodin. Rozměr kolejiště je v přepočtu 12×6 km !!! a některé úseky jsem se snažil dělat částečně podle skutečnosti v Praze (Vítkov s částí Žižkova, Krejcárek, Ohrada…)
Tato webová stránka používá soubory cookie k personalizaci obsahu a měření využití webových stránek, abychom zlepšili Váš zážitek z návštěvy těchto webových stránek. Zvolte prosím Vámi preferovanou variantu využítí cookies.